Dag 7: Athene - Reisverslag uit Athene, Griekenland van A.R. Meijler - WaarBenJij.nu Dag 7: Athene - Reisverslag uit Athene, Griekenland van A.R. Meijler - WaarBenJij.nu

Dag 7: Athene

Door: A.R. Meijler

Blijf op de hoogte en volg A.R.

06 Mei 2010 | Griekenland, Athene

Dag 7: Athene
Vandaag is dan Athene aan de beurt. Dit wordt de laatste gezamenlijke excursie, die tot de middag zal duren. De bus brengt ons eerst naar de voet van de Akropolis. Onze Helma geeft daar weer een uitgebreid historisch overzicht van de overblijfselen. Boven hebben we een prachtig overzicht over de stad. De Akropolis is natuurlijk de toeristische trekpleister. Voor het eerst lopen we in een mensenmassa van toeristen uit de gehele wereld. Desalniettemin is het gehele complex natuurlijk iets heel bijzonders. Nog een hoogtepunt van deze buitengewoon interessante reis.
Nadat we zijn teruggekeerd bij de bus nemen we even een kleine lunch buiten in een tuin van het restaurant voordat we in het Nationaal Archeologisch Museum gaan. Ook dit is een fascinerende gebeurtenis om oog in oog te staan met zoveel beroemde kunstwerken uit de Oudheid